Boost Industries | Tjänster

Dyno effektmätning och mapping

Vi utför effektmätning och mappning i vår 2wd dyno

Hos oss kan du boka in ditt fordon för effektmätning och mappning. När det gäller mappning gör vi induviduella mappar för fordonet och ställer in styrsystemet optimalt med motor och utrustning. Har du några frågor om effektmätning och mappning så hör av dig till oss för mer information.

vi kan även hjälpa er att ordna effektintyg inför regbesiktning bla. 

Att tänka på före mappning!

  • Ta med extra fjädrar till wastegates om ni har detta. 
  • Ta gärna med kommunikationskablar till er ECU ifall vi skulle sakna detta. Kontakta oss om osäkerhet råder eller om ni saknar pc kabel.
  • Full tank. se till att ha med tillräkligt med bränsle för att klara av mappningen i bänken. 30-60l brukar det kunna gå åt i regel.
  • Är du tveksam på någonting, försök att lösa problemet innan du kommer till oss så slipper vi ta tid med detta i bänken. Tid är pengar!
  • Motorn måste starta, även om den går riktigt dåligt. Vi kan hjälpa till med startmappar! Kontakta oss isåfall.
  • Nollad tändning, 0 grader är 0 grader i verkligheten, vi kan hjälpa er med detta på plats om det råder osäkerhet.
  • Våra knackindikator behöver 2st M6/M8/ gängat hål centralt i blocket. Brukar finnas några ej använda bulthål i blocket som går att använda.
  • *INGA DUBBDÄCK!*
  • Kylsystem: Se till att motorn kan hålla temperatur på tomgång och att kylsystemet är tätt.
  • Däck: Då vi kör en rullande landsvägsdyno är det viktigt att du ser till att det sitter fräscha  sommardäck, R däck på drivhjulen. Vinterdäck, friktionsdäck och drag radialer är inte tillåtet! Obalanserade kardanaxlar som vibrerar är farliga och kan leda till avbruten mappning. vi tar inga onödiga risker som resulterar i skador på era bilar är farliga för oss.
  • Restriktioner: Informera oss om hur bilen ska användas, vilket maxladdtryck och vilket maxvarv som får användas samt eventuella andra restriktioner ni har på era byggda motorer.
  • Kallstart: Vi kan inte garantera perfekt kallstartmappning, Normalt lägger vi in parametrar från tidigare erfarenhet som fungerar i de flesta fall. vi tjusterar efter bästa förmåga & tidsspann.
  • Ändringar efter mappning: Efter mappning får inget ändras som påverkar bränsle, luftmänd eller tändning, vi sparar alltid mapparna ifrån era bilar för att kunna gå tillbaka vid ev. ändringar / justeringar som kan komma behöva göras. [ fri support ]
  • Efter säsongen: Efter säsongens slut är det lämpligt att lämna spridarna på service för att försäkra sig om att de är i gott skick till nästa år, vilket vi ordnar till förmånligt pris åt er vid förfrågan.
  • Läckage/olyckor: Vid större läckage debiteras ni tiden för saneringen ....

Ansvar vid eventuella skador

All dynokörning samt vistelse i våra lokal sker helt på egen risk! Vi tar inget asnvar för motor/fordon/person skador som kan inträffa genom att beträda våra anläggning för effektmätning och mappning. Boost industries AB kommer inte ersätta eventuella motorer/fordon/person skador som kan inträffa i våra anläggningar. Vi kommer göra vårt yttersta för att att du ska få åka härifrån med en färdigmappad bil, men det ställer väldigt höga krav på dig som bilbyggare att faktiskt ha koll på dina grejer. 

Fyll i formuläret 

 skriv info om er bil + ett önskat datum, så får ni en bekräfelse.